DSCN6795

CWS M55 to pierwszy polski motocykle produkowany seryjnie . Konstrukorzy wzorowali sie na amerykańskich sprawdzonych wzorcach . Podwozie było wzorowane na Harleyu , a silnik na Indianie .W latach od 1929 do 1932 wyprodukowano około 250szt tych motocykli . Jest niezbyt dużo jego zdjęć w internecie i publikacjach , więc zamieszczam kilka dodatkowych .

Wdrożenie do produkcji układy wydechowego do Indiana Big Chief. Amerykańskie układy wydechowe to zawsze wyzwanie. Rzadko są to konstrukcje proste. Zwykle muszą omijać dzwignie  , cięgła , linki itp.

 

Wystawa motocykli w Złotokłosie .
W sobotę 31 maja 2014 r odbyły się obchody jubileuszu 90-lecia powstania Złotokłosu .
Jedną z atrakcji przygotowanych z tej okazji była wystawa motocykli zabytkowych zorganizowana przeze mnie i mojego ojca . Zaprezentowaliśmy kilka swoich motocykli . Zjawiło się również dużo gości prezentujących swoje pojazdy .

 

Z naszych motocykli w wystawie brały udział :
Zundapp KS600 WH , na razie jeszcze bez wózka .
Victoria KR 25 Aero w oryginalnym malowaniu .
Motocykl ten służył w kompanii kurierskiej NSKK w Krakowie . Na stronie Narodowego Archiwum Cyfrowego znalazłem zdjecia tych motocykli
podczas przegladu kompanii przez Gubernatora Hans Franka . Duński Nimbus Standard 750 z 1937 r .
Ariel Huntmaster z koszem z lewej strony.
Harley Davidson Heritage Softail ,Triumph Rocket i Moto Guzzi Grisso .

 

Pojawaiła się silna reprezentacja Oldtimer Club Poland.
Indian Scout 750 1926 r , Indian Four , Indian Chief Military , Indian Big Chief i
Harley Davidson Panhead .

 

Była kolekcja starych samochodów . Były to polskie samochody Mikrus MR300 i Syrena 105 oraz Wartburg i Zastawa .


 

Pojawiła się również ekipa fanów Yamahy V-max na swoich poprzerabianych maszynach. Odwiedzili nas również inni motocykliści .
Z weteranów były AWO 425 T , Jawa 350 i Romet .
Z nowszych motocykli – Ducati Diavel , Honda CBR 1000 , Suzuki Intruder 1800 .